Ennen muutosta olin kuin pystyyn kuivunut kelo, täynnä vihaa, katkeruutta ja negatiivisuutta. En pitänyt juurikaan itsestäni, vihasin peilikuvaani, milloin siihen vilkaisin.

Olen kasvanut ns. ”kosteassa” eli perheessäni ja lähipiirissäni oli runsaasti alkoholismia. Olin myös ainoa lapsi ja muistan, miten yritin usein teoillani ja suorituksillani ostaa aikuisilta hyväksyntää. Sain kovin usein kuulla äidiltäni, etten osaa mitään. Häpeä ja pelko täyttivät usein mieleni.

Perustin perheen. Se hajosi kahteen kertaan. Hädässäni huusin apua Jumalalta. Joskus jopa rukoilin, sillä olin siinä vaiheessa kolmen lapsen yksinhuoltaja ja oli huoli lapsista ja toimeentulosta. Lapsen sairastuminen laittoi huutamaan Jumalan puoleen. Se oli tavattoman kiireistä aikaa ja rukoilin apua ja rauhaa itselleni. Muuten menin virran mukana. Mutta oljenkorret, joihin tartuin, olivat kovin huteria. Paha olo kasvoi samoin huoli ja väsymys.Nyt ymmärrän, etten ollut silloinkaan yksin, vaan Taivaan Isä piti minusta ja kolmesta rakkaasta lapsestani huolta. Aloin rukoilla yksin ja aloin käydä Tuomasmessussa ja kirkossa. Minulle tuli halu lukea hengellistä kirjallisuutta ja Raamattua. Olin mukana hiljaisuuden retriitissä ja kävin usein rukousilloissa, joissa rukoiltiin puolestani ja itsekin rukoilin. Näissä vaiheissa, omassa rukouksessani sanoin Jeesukselle: ”Tässä olen, haluan antaa elämäni sinulle.”

Vihdoin se tapahtui, kun olin valmis. Löysin Jumalan ja hänen anteeksiantonsa sekä ehdottoman rakkautensa. Hän auttoi minua armossaan pudottamaan kaunan ja katkeruuden taakat, antamaan anteeksi läheisilleni ja myös pyytämään anteeksi.Tänä päivänä en tulisi hetkeäkään toimeen ilman Herrani rakkautta ja uskoani, sillä hän pitää minusta huolen. Tarinani on osoitus anteeksiannon voimasta ja suuruudesta, mutta myös Jumalan armosta ja rakkaudesta.

”Minä olin avuton ja huusin apua. Herra kuuli minua ja pelasti minut kaikesta hädästä.” (Ps. 34:7)

”En kiirehdi enää en,
vaan nautin mä riemuiten.
Katson ympärillein uudelleen
ja huomaan; oon onnellinen.”

Lue ja katso lisää stooreja

Soita 0800 135 135 tai